Sport in Tilburg
»

Vragen over zwemmen

Vragen over zwemmen

V: Welke activiteiten gaan weer door in de zwembaden?
A: Veel activiteiten gaan door, veelal in aangepaste vorm. Bij de meeste activiteiten mogen er niet meer dan 30 personen aanwezig zijn. Voor recreatief zwemmen is deze regel nieuw, het kan dus zijn dat je helaas niet kan recreatief zwemmen. Bezoekers die al een kaartje hadden, boven de 30 personen, worden hier nog over geinformeerd.
De baby-peuter zwemlessen, oefenuurtje, zwemles voor volwassenen, zwangerschapszwemmen, prikkelarm zwemmen, familiezwemmen, zeemeermin kinderfeestjes, discozwemmen bij Zwembad Reeshof en Splash bij Sportcomplex Drieburcht gaan niet door. Bezoekers worden hier apart over geïnformeerd. De zwemlessen voor kinderen gaan wel door. 

V: Moet ik reserveren voor een zwemactiviteit?
A: Ja, het is verplicht om te reserveren voor een zwemactiviteit. Je dient vooraf een kaartje te kopen op een vaste datum. Dit kan online via onze webshop. Kom je er echt niet uit? Stuur een mailtje naar rcx.ondersteuning@tilburg.nl. Je kunt ook het stappenplan raadplegen om een ticket online te reserveren. 

V: Gaan alle overige lessen en zwemactiviteiten altijd door? 
A: De aangepaste programmering zal waar mogelijk doorgaan. Wanneer vanwege uitval van personeel de bezetting te laag is, kunnen sommige lessen en activiteiten mogelijk worden geannuleerd. Klanten worden hier dan uiteraard over geïnformeerd. 

V: Ik heb online een kaartje gekocht en betaald, maar geen bevestigingsmail met e-ticket ontvangen. Hoe kom ik aan het e-ticket?
A: Als je geen bevestigingsmail met e-ticket hebt ontvangen, kijk dan eerst in de Spammail. Als deze daar niet in staat, kun je het e-ticket ook altijd terug vinden in de webshop. Log in en ga naar Mijn profiel -> Mijn historie en overzichten -> Kies voor Mijn e-tickets. Daar vind je het e-ticket. Deze kun je uitprinten of via de telefoon laten zien. 

V: Kan ik met mijn badenkaart of abonnement komen zwemmen?
A: Badenkaarten en abonnementen (m.u.v. de Meedoenregeling) zijn vanaf 15 oktober 2020 stopgezet tot nader bericht. De kaarten worden automatisch verlengd.

V: Kunnen abonnementhouders van de universiteit gebruikmaken van de gemeentelijke sportaccommodaties?
A: Ja, bezoekers die een abonnement via de Universiteit van Tilburg hebben, kunnen gebruikmaken van de zwembaden en de ijsbaan. Dit abonnement verloopt via de Universteit en niet via het Sportbedrijf. 

V: Kan ik met de meedoenregeling komen zwemmen?
A: Klanten met een abonnement via de Meedoenregeling die op 15 oktober 2020 nog geldig was, kunnen op vertoon van hun abonnement komen zwemmen. Zij dienen vooraf online een plek te reserveren. Bij aankomst dienen de bezoekers langs de receptie te gaan en het geldige meedoenabonnement te tonen. 

V: Hoe kom ik met mijn badenkaart of abonnement binnen?
A: Er kan voorlopig geen nieuw kaartje worden gekocht met je badenkaart of abonnement. 

V: Waarom is mijn abonnement of badenkaart niet geldig?
Door de nieuwe coronaregels is de programmering drastisch aangepast. Abonnementen en badenkaarten zijn tijdens deze aangepaste programmering helaas niet geldig vanwege de volgende redenen:

• We kunnen onze abonnement- en kaarthouders niet meer alles aanbieden waar ze wel recht op hebben. Lessen worden te weinig of helemaal niet meer aangeboden of er is te weinig plek. Dat betekent dat veel klanten hun abonnement of rittenkaart niet meer kunnen gebruiken voor het doel waarvoor ze die hadden aangeschaft en vinden dat ze benadeeld worden.
• Daarnaast willen we zoveel mogelijk mensen kunnen bedienen, ook de niet abonnement- of banen-/rittenkaarthouders. Door de abonnementen tijdelijk stop te zetten voorkomen we dat alle vrije plaatsen gereserveerd worden door abonnementen- en kaarthouders.
• Een aantal abonnementhouders wil in deze tijden liever geen gebruik maken van hun abonnement of kaart. Zij vinden het besmettingsgevaar te groot of zitten bijvoorbeeld in quarantaine. Deze groep abonnementhouders wordt gedupeerd als we hun abonnement door laten lopen terwijl ze er geen gebruik van maken. Het zou fijn zijn als iedereen kon kiezen, maar we hebben helaas niet de mogelijkheid om voor iedereen persoonlijk maatwerk toe te passen.


V: Wat zijn de adviezen rondom het dragen van een mondkapje? 
A: Het dragen van mondkapjes is voor iedereen vanaf 13 jaar verplicht overal in de gemeentelijke accommodaties behalve als je aan het sporten bent. Zonder mondkapje mag je de accommodaties niet betreden. 

V: Mogen er begeleiders mee tijdens het baby-peuterzwemmen en het baby-peuter uurtje?
A: In verband met opvolging van protocollen en het waarborgen van ieders veiligheid, mag er tot nadere berichtgeving maar 1 begeleider per kind mee met het baby-peuter uurtje. Houd altijd 1,5 meter afstand van andere volwassenen. Het baby-peuterzwemmen gaat tijdelijk niet door. 

V: Kan ik me voor het zwemmen omkleden?
A: Nee, zorg dat je je zwemkleding al aan hebt onder je gewone kleding. Volg de instructies binnen op waar je je kleren uit kan doen.

V: Kan ik na het zwemmen weer douchen?
A: Helaas is douchen niet meer toegestaan. 

V: Kan ik na het zwemmen wel afdrogen en omkleden?
A: Jazeker, na het zwemmen volg je de routing naar de kleedruimtes. Daar kun je je afdrogen en omkleden. 

V: Waar moet ik mijn spullen laten?
A: Kluisjes zijn, afhankelijk van de accommodatie, beperkt open. Zijn ze niet open, kun je je spullen neerleggen op een aangewezen plek.    

V: Met welke betaalmiddelen kan ik afrekenen?
A: Wij verzoeken om bij de kassa, wanneer je de mogelijkheid hebt, uitsluitend per pin te betalen. Cadeaubonnen en vouchers zijn vanaf 24 augustus weer in te leveren. 

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een mail naar secretariaat.sport@tilburg.nl 

Verder Lezen