Sport in Tilburg
»
»

Koud kunstje: 7 manieren om het water in te gaan

19-7-2018 09:47:00

Koud kunstje: 7 manieren om het water in te gaan

Het is hartje zomer in ons land en daar genieten we volop van. Om een beetje verkoeling te krijgen, worden de zwembaden massaal opgezocht. Chillen, zwemmen, rusten, zonnen, het kan er allemaal. Als na een tijdje op je handdoek te hebben gelegen het zweet over je rug loopt, is het hoog nodig om een sprong in het bad te wagen. Hoe doe je dit nou het best? In dit artikel lees je wat leuke manieren om een plons in het water te nemen. 

1. Bommetje

De bekendste, en volgens velen de leukste, manier is én blijft het bommetje. Door je benen in te trekken, je knieën tegen je borst vast te houden en met een zo hoog mogelijke sprong in het water te springen, voel je je direct de koning van het zwembad. Pas natuurlijk wel op dat je niet boven op iemand anders springt.

2. Duiken

Velen hebben het geleerd tijdens het diplomazwemmen en weten dus hoe het moet. Eén groot voordeel van duiken is dat je héél snel héél ver en diep in het zwembad kunt komen. Ook ben je volledig onder water en is het dus erg verfrissend. Let op: doe dit niet in een ondiep bad. Duiken mag enkel in het diepe vanaf 2 meter.

3. Trappetje

Wil jij niet direct omringt zijn door het water, maar rustig aan de tempratuur wennen? Pak dan het welbekende trappetje. Zo kun je eerst met je voeten het water voelen, om er vervolgens rustig in te gaan. Je hoofd hoeft zo niet nat te worden.

4. Duo-splash

Deze sprong is super gaaf om samen met je vrienden en/of vriendinnen te doen. Je pakt elkaar bij de schouders of houdt elkaars handen vast en springt tegelijk het zwembad in. Dit kan met z'n tweeën, maar ook gewoon met je gehele vriendengroep. Plezier gegarandeerd!

5. Wervelwind

Voel je als een vogel in de wind met deze sprong. Spring hoog in de lucht en draai je lichaam zo snel mogelijk rond. Je merkt vanzelf wanneer je in het zwembad ligt. Als je nog niet helemaal wakker was, ben je dat nu zeker.

6. Simpel sprongetje

Dit kan iedereen. Je gaat op de zwembadrand staan, zet je af tegen de rand en springt zo het zwembad in. Dit kan zowel vooruit als achteruit. Hierbij moet wel worden opgepast dat je niet plat op je rug of buik landt, dit kan pijnlijk zijn. Probeer verticaal het water in te springen, zodat je voeten als eerste het water raken.

7. Walk on water

Eerlijk toegeven: jij hebt ook wel eens geprobeerd om zo snel mogelijk over het water te rennen. Schaam je niet en probeer je vrienden te verslaan. Wie weet baart oefening wel kunst. Het is tevens super grappig!
meer over
Medewerker aan het woord #10
Inwisselen budget Meedoenregeling 2018